Hypnóza

 Kontakt

Zdravý životný štýl a pozitivistická strava

(meditácia II.)

Pre to, aby sme zdravo žili a zdravo sa stravovali vieme skutočne veľa urobiť. Ku kvalitnému životu mladého človeka určite patrí šport a neskôr meditácia. Dôležitou samozrejmosťou v mladosti je učenie sa. Za dva najdôležitejšie predmety pre mladého človeka na základnej v škole ja považujem angličtinu a prácu s počítačom. S počítačom je dobré sa naučiť aj náročnejšie veci, napríklad grafické programy a robenie web- stránok, aby sa mladý človek mohol neskôr v živote presadiť na trhu práce. Samozrejme po základnom vzdelaní je dobré ďalej študovať. Šport je obzvlášť dôležitý, keď človek telesne dospieva. Telesným drilom si drilujeme telo a samozrejme aj našu myseľ+ vedomie, teda šport má aj integračné účinky. Aký? šport... tak určite behanie, plávanie, bojové umenia a najlepšia je ich kombinácia. S týmito športmi sa dá začať v živote skoro, možno už v 12, 13 roku života no dá sa začať aj skôr, alebo neskôr počas dospievania. To všetko sa samozrejme týka určite aj dievčat, vrátane bojových umení. Bojové umenie je veľmi užitočné, keď sa dokáže on, alebo ona v živote ubrániť voči útočníkovi. Bojové umenia určite nie sú určené na mlátenie sa. V oriente odkiaľ tradičné bojové umenia pochádzajú sa tradične bojové umenia kombinujú s meditáciou. Aj s meditáciou sa dá začať v živote dosť skoro možno už 15, 16 roku života, pričom ja meditáciu považujem za oveľa dôležitejšiu v živote, ako je šport. S vrcholnými formami meditácie je dobré začať až v dospelosti. Je dobré k tomu na celý život pridať aj studenú sprchu každý deň ráno po meditácii. Človek sa dospelým stáva formálne po 18 roku života a skutočne dospeje, keď sa dokáže sám o seba postarať a v ideálnom prípade aj múdro rozhodovať. Takže s vrcholnými formami meditácie je dobré začať povedzme po 20 roku života a nie je chybou, keď si meditujúci vystačí s úplne jednoduchou meditáciou, niekedy je to tak aj lepšie. Je dobré, keď sa čerstvo dospelý človek začne venovať nejakej forme umenia. Najvďačnejšie je maľovanie. Treba mať aj pozitivistický vzťah k prírode, výlety do prírody, ktorá je na Slovensku krásna sú tiež dôležité. Okolo 30 roku života pokračujeme v športovaní skôr rekreačne (to nie je apriórne pravidlo) a vážne naplno sa ďalej venujeme meditácii. Je viacej foriem meditácie a mňa najviac oslovila ortodoxná Indická jóga. Najvyšším božstvom jogy je v Indii boh Šiva a joga nie je asexuálna záležitosť, aj sám Šiva má manželku, krásnu, úžasnú Parváty. Adept jogy sa má v tejto oblasti držať v norme.

Jogu meditujeme ráno na lačno, používame najlepšie jednu pozíciu, jednu ásanu a jednu dobrú mantru, ďalej sa treba naučiť správne dýchať. Myseľ máme zameranú na dýchanie a srdečnú čakru- srdiečko, vnímame ako nám bije, aby myseľ nebola lokalizovaná v mozgu. V duchu si systematicky opakujeme mantru, pričom používame jednu mantru. Jogíni zo starej Indie veria na magický účinok najlepších mantier a ja tomu verím tiež. Pri nádychu si hovoríme v duchu mantru óm a pri výdychu v duchu celú mantru. Veľmi čistá neutrálna, harmonická, pozitívna mantra je budhistická mantra óm mani padne húm. Môžeme mať aj objekt meditácie, napríklad slniečko. Meditujeme aspoň 15- 20 minút každý deň pri vyšších formách meditácie aspoň 1/2 hodiny a keď budeme meditovať správne, môžeme dosiahnuť kontempláciu, pocit neosobného kolektívneho vedomia a rozplynuté ego. Schéma je koncentrácia, meditácia, kontemplácia. Počas kontemplácie vypustíme aj mantru aj objekt meditácie, v tomto prípade slnko a ďalej vnímame len kontempláciu. Kontemplácia je úžasná a nemáme na ňu dostatočné ľudské pojmy. Kontemplácia je stav ktorom chceme aj môžeme zotrvať dlho aj veľmi dlho. Sme doslova mimo čas, časopriestor a kontemplatívne stavy sú ďalej veľkou inšpiráciou k ďalšej meditácii. V starej Indii si adept meditácie opakoval v duchu mantru aj počas dňa. Deň začal mantrou aj ňou deň končil.

Veľmi dôležitá je strava. Je dôležité, aby bol adept meditácie vegetarián. Vegetariánstvo nie je diéta, ako sa to mylne interpretuje na západe, vegetariánstvo je ahinsa, nepodporovať ubližovaniu zvieratkám.


 

O strave a stravovaní


 

Je veľmi dôležité, aby sa adept meditácie, alebo racionálne sa stravujúci človek stravoval striedmo. Stravovanie má samozrejme dve zložky; tekutiny a jedlo. Je veľmi dôležité, aby pri konzumácii tekutín dominovala čistá voda. V žiadnom prípade nepite!! krikľavo farebné nápoje (ktoré sú pekné iba pre oči), určite ani stupídnu coca- colu. Ja sám ako vegetarián nekupujem žiadne mäso ani ryby, pretože ryby sú samozrejme tiež mäso. Mäso obsahuje veľa škodlivých látok, napríklad rastové hormóny, antibiotiká, alebo LDL- cholesterol, ale adept jogy ho neje kvôli ahinse. Aj vysmážanie a fritovanie je poriadne nezdravé. Krikľavo farebné nápoje sú doslova znehodnocovaním vody, tým, že sa k vode pridajú najrôznejšie emulgátory, E- čka. Ja si myslím, že by mal v legislatíve existovať prísny zákon na ochranu vody a malo by sa to týkať aj farebných nápojov. Takže vodu pijeme čistú- na slovensku je prevažne veľmi kvalitná pitná voda čo je fakt super. Ďalej pijeme minerálky, podľa možnosti nebublinkové..., inak slovenské minerálky sú všeobecne veľmi kvalitné, na najlepšej svetovej úrovni. CO2 nie je vôbec škodlivé, ale v prírode je voda bez vysokého obsahu CO2 prirodzenejšia. Je predpoklad, že kvalitná voda bude mať v budúcnosti oveľa väčšiu cenu, dúfajme, že aj ochranu. Z robených nápojov je určite najzdravší zelený čaj, zelený čaj je doslova elixír zdravia. Z účinných látok obsahuje hlavne kofeín a antioxidanty, ale kofeín považujeme za bezproblémovú prospešnú látku a zelený čaj pijeme podľa možnosti neochucovaný. Z ďalších robených nápojov spomeniem vodu s citrónovou šťavou, samozrejme bez cukru (rafinovaný cukor je problematická látka). To len občas, aby ste nemali kyselinu v žalúdku. Na kyselinu a podobné problémy používame mlieko. Mlieko bolo a je v starej Indii posvätené. Zo sladkých substancii, cukrov je jediný bezproblémový včelí med (chúďatká včielky).

Čo sa týka jedla, stravujeme sa striedmo. Adept meditácie kupuje hlavne zeleninu , ovocie a čierny, alebo slnečnicový chlieb. Existuje veľa úžasných vegetariánskych jedál. Keď máte záujem o kvalitnú staroindickú stravu choďte sa v Bratislave najesť do Góvindy. V Čínskej reštaurácii vám odporúčam budhistické pôstne jedlo s ochutenou ryžou a zeleným čajom, ryža je najneutrálnejšie diétne jedlo. Dobré sú aj čínske zákusky napríklad banány v mede. Pre ľudí závislých na čokoláde existuje kompromis, čokoláda s vysokým obsahom kakaa. Čo sa týka problémových návykových látok, je dobé sa im vyhýbať a radšej ich vôbec neskúšať konzumovať. Je dobré v živote dosiahnuť váhu, keď nechceme ani pribrať, ani schudnúť, je to problematické, ale optimálna váha sa dá odvodiť od výšky v dospelosti. Keď dosiahneme optimálnu váhu, stravujeme sa striedmo, aby sa nám dobre nadstavil náš individuálny metabolizmus. Metabolizmus je individuálne nastaviteľný faktor. To čo sa deje zo stravovaním v západnom svete ja považujem doslova za nechutné plytvanie jedlom, je to odvrátená stránka prosperity. Myslím si, že hlavne Američania by mali mať v rámci základného vzdelania v škole predmet: racionálne stravovanie, aby neplatilo pravidlo, mať peniaze súvisí s obezitou. Opakujem dôležitý je metabolizmus. Metabolizmus je záležitosť, že niekto veľa je a nepriberá, iný je málo a priberá, možností je oveľa viac. Preto je veľmi dôležité u ľudí s problematickou váhou metabolizmus pozitívne stabilizovať. Nie je to jednoduché, ale dá sa to napríklad pomocou hypnózy. Hypnóza má v takomto prípade zmysel, aby sme pri chudnutí zabránili jojo- efektu. Existuje aj opak jojo- efektu, keď niekto nemôže pribrať. Keď máme stabilizovanú dobrú hmotnosť, podľa možnosti jeme 2x denne. Ja na obed takmer vždy to isté jedlo, u mňa sú to rezance so zeleninou, takže vôbec nie pestrá strava, ale vyvážená strava. Večer nejaký zeleninový šalát, chlebík... Zelený čaj viac krát počas dňa. Je dobré užívať vitamín C 500 mg denne u dospelého človeka, najlepšie na dva krát.

Na záver, je dôležité mať v športovaní, meditácii, stravovaní a spaní režim a je dobré si touto cestou vybudovať psychologickú odolnosť. Na usmievanie sa a dobrú náladu síce nepotrebujete dôvod, ale dôvod na úsmev je určite aj každý pekný deň.


Love&peace
 
Daniel Gershom

 


 

Hypnóza

Tvorba web stránok, SEO - optimalizácia pre vyhľadávače, webdesign © 2005 - 2017 Hypnóza.sk, Daniel Gershom

Hypnóza